Produkter
|
Kontakta mig om CommonLook Office
|
CommonLook Office pluggin för MS Office förbättrar och utökar
inbyggda egenskaper och funktionalitet i Microsoft Office
med avseende på stöd för att skapa tillgängliga dokument
CommonLook Office är en pluggin till Microsoft Word och PowerPoint som
gör det möjligt för organisationer att säkerställa korrekt skapande av
tillgängliga PDF-dokument och -formulär utan förkunskaper om tillgänglighet.
Med CommonLook Office kan innehållsförfattare omedelbart skapa
högkvalitativa tillgängliga PDF-dokument som överensstämmer med
gällande standarder för tillgängliga dokument:
ISO PDF/UA, WCAG 2.0AA, U.S. 508, och / eller U.S. HHS.
Inom en snar framtid kommer även
CommonLook Office att stödja WCAG 2.1 för dokumentskapare.
CommonLook Office pluggin för MS Office förbättrar och utökar
inbyggda egenskaper och funktioner för tillgänglig PDF i
Microsoft Word (.doc & .docx) och PowerPoint (.ppt & .pptx),
eller Adobe Acrobat Portable Document Format (.pdf)
|
Proaktiv strategi - Skapa tillgängliga PDF-dokument redan från start
CommonLook Office medger att innehållsförfattare kan utforma
dokument med tillgänglighet i åtanke redan från start,
vilket sparar tid och ansträngning senare i arbetsprocessen.
Innehållsskaparen lägger helt enkelt in vital tillgänglighetsinformation i
sitt arbetsdokument, Word eller PowerPoint, redan från början, d.v.s innan
dokumentet sparas/exporteras till Portable Document Format (PDF).
- En pluggin för Microsoft Word och PowerPoint med åtkomst från
verktygsfältet i MS Office och som är avsedd att användas som
en del av verifieringen och skapandet av dokument som skall
sparas som tillgänglig PDF.
Word- och PowerPoint-källdokument sparas även i ett mer
tillgängligt format genom att använda CommonLook Office i
skapandeprocessen och följer bästa praxis för authoring.
- Snabb och intuitiv
- kräver inte förkunskaper om tillgänglighetsprogram eller -standarder
- Testar och åtgärdar tillgänglighetsproblem i källfilen
(Microsoft Word eller PowerPoint)
- Säkerställer maximal tillgänglighet i nya PDF-dokument,
till lägsta möjliga kostnad
|
Skapa tillgängliga dokument enklare
CommonLook Office är det effektivaste sättet att skapa
tillgängliga PDF dokument direkt ifrån källfilerna i
Microsoft Office (.doc, .docx, .ppt & .pptx).
Innehållsskaparen guidas genom processen att skapa tillgängliga
PDF-dokument som exakt uppfyller gällande tillgänglighetsstandarder:
ISO PDF/UA, WCAG 2.0AA, U.S. 508, och / eller U.S. HHS.
Inom en snar framtid kommer även
CommonLook Office att stödja WCAG 2.1 för dokumentskapare.
- Lätt att använda, även för ny började,
men ändå kraftfullt nog för avancerade användare
- Utökar den inbyggda funktionaliteten för tillgänglig PDF i
Microsoft Word (.doc & .docx) och PowerPoint (.ppt & .pptx), eller
Adobe Acrobat Portable Document Format (.pdf)
- Identifierar snabbt och hjälper till med att lösa tillgänglighetsproblem,
automatiserar de flesta arbetsmomenten
- Uppnå överensstämmelse med standarder till lägre kostnader genom
mindre kostnader för åtgärder/reparationer av befintliga dokument
|
Hur det går till?
När CommonLook Office startas och användaren väljer lämplig
tillgänglighetsstandard, startas de inbyggda testerna
gentemot vald dokumentstandard.
Användaren uppmärksammas på eventuella eller potentiella problem
så att de kan adresseras före skapandet av PDF-filen.
När alla problem har hanterats och rättats till, skapas en taggad,
tillgänglig, och kompatibel PDF.
Dessutom kan en rapport genereras för att intyga att
PDF-dokumentet verkligen har passerat alla kontrollpunkter
som är relevanta för den valda tillgänglighetsstandarden.
Steg-för-steg-guide:
- Starta CommonLook Office inifrån Microsoft Word eller PowerPoint
- Välj lämplig tillgänglighetsstandard för överensstämmelse
(e.g. PDF/UA, WCAG 2.0, HHS, or Section 508)
- Testa och korrigera identifierade tillgänglighetsproblem
som anges i kontrollpanelen
- När alla tillämpliga kontrollpunkter är avklarade,
konverterar CommonLook Office från Microsoft Word eller Powerpoint
(.doc, .docx, .ppt eller .pptx) till tillgänglig PDF
|
Egenskaper och funktionalitet:
Konvertering av Microsoft Office dokument till tillgänglig PDF
- Stöd för Microsoft Word (.doc & .docx) and PowerPoint (.ppt & .pptx)
- Lätt att lära och använda,
med steg-for-steg-guideting genom kontrollpunkterna
- Skapar dokument som uppfyller gällande standarder:
PDF U/A, WCAG 2.0 AA, Section 508 eller HHS
- Kontrollpunkter för att preparera innehåll för de flesta situationer
- Komplett verifiering
- detaljerad täckning av alla överensstämmelseskriterier
för den valda standarden
- Stilmappning
- hantera stilanvändning och mappa gentemot till PDF-taggar
- Tabellformatering
- hantera enkla, komplexa och presentationstabeller
- Uppgraderat användargränssnitt med förbättrade kontrollpunkter
och helt ny dokumentation
|
|
Systemkrav
- Microsoft Windows 10, 8, 7, Vista eller XP
- Microsoft Office
- Adobe Acrobat 6.0, 7.0, 8.0, 9.0, 10.0 (Acrobat X),
11.0 (Acrobat XI), eller Acrobat DC - Standard eller Professional
|
CommonLook programvaror
Vi erbjuder även CommonLooks branschledande programvaror för
tillgänglighetstestning och korrigering av tillgänglighetshinder.
|
För mer information kontakta NewFormat
NewFormat AB
Smörblommegränd 14, SE-165 72 Hässelby (Stockholm), Sweden
tel:+46 (0)70 631 53 01
All content © copyright 2008-2024 NewFormat AB. All rights reserved.
All product names, trademarks and registered trademarks
are property of their respective owners.
CommonLook Software and Services Partner
|
|