NewFormat logo

OpenFormat logo
Ingår i NewFormat AB portal
Swedish Flag   UK Flag
OpenFormat     Produkter och tjänster     Erbjudanden / Kampanjer / Priser     Guider och datablad
Kontaktformulär     Hem/NewFormat


Våra lösningar baseras på
beprövad, tillförlitlig och högtillgänglig hårdvara och programvara.

NewFormat AB samarbetspartner till Need Insights för eye tracking tjänster i
Norden (Sverige, Danmark, Finland, Island) och Baltikum (Estland, Lettland, Litauen).


Need Insights - Logo

Tjänster för eye tracking (ögonspårning) inom
print, prepress, publicering, dokumenthantering och förpackningsdesign




Eye tracking vid förpackningsdesign

Ser konsumenten din förpackning?
I dagens brus är det inte lätt att sticka ut.
En produktförpackning har fler syften än att fånga uppmärksamhet;
den ska identifiera varumärke, kommunicera värde och förmedla information.

Creative Edge Software - iC3D Storefront Juice Packages - Bild
Dags att sluta gissa.
Testa hyllplacering av dina förpackningsprototyper på din datorskärm!
Visualisera förpackningsprototyper skapade med iC3D Suite i virtuella butiksmiljöer.
iC3D Suite är allround-verktyget för 3D-realtidsvisualisering
från tidiga idéer/designutkast till färdig design av
förpackningar, etiketter och förpackningsillustrationer.
Med iC3D Suite skapas enkelt högupplösta bilder
som PDF-underlag för eye tracking analys.

Vanliga frågor för förpackningsdesigners:
Ser konsumenterna våra produkter?
Lägger konsumenten märke till våra produkter bland konkurrenternas?
Vilka konkurrerande produkter drar till sig uppmärksamhet?
Kommunicerar förpackningen avsett budskap?
Vilket budskap uppfattas först (det kan tyvärr även vara det sista)?
Vilka budskap missas?

Need Insights eye tracking tjänster

Need Insights - Stop Guessing Start Eye Tracking - Logo & Banner

    Dags att sluta gissa.
    Need Insights tjänster för eye tracking hjälper till att besvara ovanstående frågor.

    Need Insights eye tracking tjänster
    Need Insights kan testa produktförpackningar och hyllplacering
    på en dator eller i en verklig miljö med eye tracking-glasögon.

    Vad är det konsumenten uppfattar under den korta tiden av ögonkontakt med produkten?
    Vad är det konsumenten missar?
    Need Insights hjälper till med att utvärdera och förbättra nuvarande och framtida
    produktförpackningar genom test och analys med eye tracking lösningar.

    Eye tracking (ögonspårning) för att mäta konsumentbeteende
    Eye tracking, eller ögonspårning på svenska,
    är en metod för att mäta och spåra ögats rörelser och fokusområden.
    Detta gör Need Insights med hjälp av avancerade eye tracking-kameror
    som med väldigt hög noggrannhet kan följa ögats rörelser,
    fixeringspunkter och till och med läsa av pupillstorleken.
    Denna information ger djupa insikter i konsumentbeteende för att
    kunna utforma revolutionerande användargränssnitt och
    marknadsmaterial som når igenom bruset.

    First impression eye tracking
    "First impression eye tracking" är en speciellt utformad
    mätmetod utvecklat av Need Insights.
    Genom att mäta det första intrycket kan man förstå orsakerna
    bakom större delen av våra dagliga handlingar.
    Det som gör det första intrycket lite speciellt är att det sker på en
    undermedveten nivå vilket driver vårt beteende genom känslor.
    Med first impression eye tracking får ni insikter om hur konsumenterna
    verkligen uppfattar ert marknadsmaterial och era webbsidor.

    Marknadsmaterial som kan testa.
    Annonser och annat material som marknadsföring eller webbsidor.
    Need Insights kan bland annat testa:
    - Startsidor/landningssidor
    - Tidningsannonser
    - Nyhetsbrev
    - Reklamblad
    - Mässmonter
    - Roll-ups
    - Banners
    - Produktförpackningar
    - Butikshyllor
    - och mer...

    Vilket underlag behövs för genomförande av en eye tracking analys?
    Eget bildmaterial i form av PDF eller JPG-bilder används för analysen.

Need Insights - Store Front - Värmekarta - TobiiPro - Bild
Lösning: En heat map (värmekarta) visar vilka produkter och priser
som drar till sig mest uppmärksamhet (bildkälla: Need Insights / Tobii).

    Need Insights använder ledande eye tracking utrustning från Tobii.
    Alla Need Insights eye tracking tester utförs med
    eye tracking-kameror och mjukvara från Tobii.

    Hårdvara:
    • X2-30 Eye trackers och Tobii Studio används för
      • first impression tester
      • användbarhetsstudier för webbsidor.
    • Tobii Pro Glasses 2 används för
      • utomhusmiljöer
      • mässor
      • hyllplacering i butik

    Mjukvara:
    • Tobii Studio används för
      • analys av eye tracking-tester utförda på en dator/laptop
    • Tobii Analyser används för
      • analys av eye tracking-undersökningar
        utförda med Tobii Pro Glasses 2




Beställningsnummer och prisinformation
För 3D-förpackningsdesign och -visualisering se iC3D Suite.
Ovanstående eye tracking tjänster levereras av Need Insights.

Online-demonstration
Boka online-demonstration av 3D-visualisering och eye tracking för förpackningsdesign




Kontakta NewFormat för mer information om
Need Insights eye tracking tjänster



NewFormat AB
Smörblommegränd 14, SE-165 72 Hässelby (Stockholm), Sweden
tel:+46 (0)70 631 53 01

All content © copyright 2008-2016 NewFormat AB. All rights reserved.



Need Insights - Logo
Need Insights Partner


PDF Association Medlem - Logo     Företagarna - Logo     Stockholms Handelskammare - Logo     GrafKom - Logo     Packbridge - Logo